Moje Kleče. Moje Savlje.

4/09/2017

Kleče in Savlje sta vasi ljubljanskega Posavja, ki sta od središča Ljubljane oddaljeni le 5 kilometrov. Čeprav marsikdo zanju niti slišal ni, skrivata bogato naravno in kulturno dediščino, 
ki je prepletena s tradicijo in mnogimi zgodbami domačinov.

00 /

PODEŽELJE V MESTU

Mogoče bi bilo fino, da najprej razjasnimo naslov. Morda veste kje je Slavko Avsenik napisal skladbo Na golici ali pa kje Ljubljančani črpamo pitno vodo?

Kleče in Savlje sta dve luštni vasici  na severnem delu mesta Ljubljana, med severno mestno obvoznico in reko Savo. Prvič naj bi bili omenjeni že leta 1282 (Savlje, zapisano Sevlach) in leta 1359 (Kleče, zapisano Gletschbach/Gletschach). Sicer pa sta vasi del ljubljanskega Posavja, predela mesta, ki s skupnim imenom označuje vasi Kleče, Savlje, Ježico, Malo vas in Stožice. Območje je ime dobilo po svoji legi ob reki Savi in prestolnici Slovenije. Čeprav gre za umetno dano ime so si domačini že prej rekli, da so Posavci, gojili so čebulo, imenovano tudi posavski špeh, še vedno pa prirejajo Posavsko štehvanje in bivajo v Četrtni skupnosti Posavje.

Zakaj vam to pišem?
Ker bo ta teden ekstra. Pred mano je predstavitev razstave, magistrske naloge in natečaja.

01 /

RAZSTAVA O DVEH VASEH

Od jutri dalje bo na Biotehniški fakulteti Univerze v Ljubljani (kasneje pa v CIP-u) predstavljena razstava O dveh vaseh ljubljanskega Posavja, ki je nadaljevanje projekta Moje Kleče. Moje Savlje. Lansko leto sva z Marto začela brskati po arhivih in se navdihovala ob zgodbah domačinov. Na podeželju v mestu vaški duh še kako živi.

Vabljeni k ogledu razstave, ki je hkrati del meseca krajinske arhitekture, in za katero se najlepše zahvaljujeva prav domačinom pa Četrtni skupnosti Posavje, Muzeju novejše zgodovine Slovenije, ena ogromna zahvala gre fotografoma Denisu in Aljažu ter Antonu za zvok.

02 /

REVITALIZACIJA VASI KLEČE IN SAVLJE

No, pa je prišel - dan, ko bom tisto končnico na desni strani bloga, pod sliko, zamenjal. Malo sem na trnih, priznam, zato držite pesti.

03 /

MOJE KLEČE. MOJE SAVLJE. INFOMAP

Jaz mislim, da morate obiskati Kleče in Savlje. Pri tem vam lahko pomaga infomap, priročen žepni zemljevid z vsemi pomembnimi vsebinskimi, zgodovinskimi in prostorskimi informacijami obravnavanega območja. Projekt je osvojil 1. mesto na natečaju "Kaj je dobro in kaj je lahko še boljše? - Soustvarjaj zeleno Ljubljano" v organizaciji Partnerstva za zeleno Ljubljano in je bil izveden spomladi leta 2017. 


Prepričan sem, da bodo zgodbe živele. Predvsem tiste, ki jim bomo pomagali, da se ohranijo.
+
Če še nisi prelistal tiste knjižice o dveh vaseh ljubljanskega Posavja, brž:





Več sledi ...


foto 2 in 3: Denis Simčič

PREBERI TUDI TO

0 komentarji

Vse pravice so pridržane!. Zagotavlja Blogger.